Go to ...

SafetyZone.pl

RadioPatrol.PL - information agency: security, work of the police and services, roads, motorization, transport... Security training.

Listen to the RadioPatrol.PL

SafetyZone.pl on YouTubeSafetyZone.pl on TumblrRSS Feed

22 czerwca 2018

Pełczyńska, drogowy horror Wrocławia?


Objazdy ulicy Pełczyńskiej we Wrocławiu, prowadzą przez gigantyczne dziury, rozjeżdżone błotniste pola i osiedla mieszkaniowe. Samochody toną grzęznąc w błocie, urywają się zawieszenia, wyrywają się zderzaki i spojlery. Czy sposób realizacji robót drogowych, może być przyczyną skrajnych emocji, agresji, awantur wśród pokrzywdzonych działaniem urzędników i wykonawców remontem drogi, zwykłych ludzi? We Wrocławiu, Europejskiej Stolicy Kultury 2016, samorządowe władze, miejskie spółki i wykonawcy robót, zrobili wręcz modelowo już chyba wszystko, aby tak się stało. W czym problem? W sposobie realizacji robót, najpierw kanalizacyjnych, a teraz drogowych, które nie mają końca w obrębie osiedla Lipa Piotrowska, Widawa i Świniary we Wrocławiu. Kierowców z Trzebnicy, Brzegu Dolnego, Wołowa, Obornik Śląskich i samego Wrocławia, ponoszą już złe emocje. lipaPiotrowska102016 (1)Mimo tak kryzysowej sytuacji, nie ma winnych, według wrocławskich urzędników wszystko odbywa się zgodnie z zatwierdzonymi planami, szczegółowymi konsultacjami i ma prowadzić do rozbudowy instalacji wodno-kanalizacyjnej oraz poprawy standardu nawierzchni w tej części miasta. I dobrze! Niemniej nie zapanowano tu nad organizacją ruchu kołowego, a konsekwencje tego ponoszą niewinni tej sytuacji dolnośląscy kierowcy. Dlaczego zatem, w ostatniej fazie robót drogowych nie można wprowadzić i w weekendy sterowania ruchem drogowym przez żywych ludzi? Dlaczego musi tu dochodzić do awantur między kierowcami, stojący w ponad półgodzinnych korkach? Jak rozwiązano problem wjazdu i wyjazdu na przyległe nowe olbrzymie osiedla mieszkaniowe? Kto poniesie finansowe konsekwencje uszkodzonych pojazdów i starganych nerwów? Smutne, że w XXI. wieku, w czasie, gdy ruchem drogowym sterują inteligentne rozwiązania informatyczne, we Wrocławiu, stolicy Dolnego Śląska, ruch steruje się sam… i robi to bardzo źle.  [zdjęcia] Tak wyglądają jedyne możliwe objazdy ulicy Pełczyńskiej we Wrocławiu. Samochody toną w błocie, zawieszają się na półmetrowych dziurach, kierowcy urywają spojlery, zderzaki i niszczą kosztowne zawieszenia. W tym samym czasie inni zmotoryzowani stoją w niekończącym się korku na ul. Pełczyńskiej. Niestety brak jest skutecznego i szybkiego objazdu tego rejonu. Droga Wrocław – Oborniki Śląskie (#obornikiśląskie #wołów #brzegdolny) biegnie prawie równolegle do krajowej 5., gdzie w tej chwili prowadzone są roboty przy budowie trasy S5. Tam i tu, tworzą się zatory i korki. Cierpią kierowcy i ich pojazdy. I nawet wizja nowej trasy na #Poznań oraz wymienionej nawierzchni przy wyjeździe z Wrocławia na Oborniki, Wołów, czy Brzeg, nie cieszy z powodu indywidualnych kosztów i problemów, które przy okazji tych „zmian na lepsze”, ponoszą zwykli ludzie.

Tags: , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

More Stories From drogi

About redakcja