Go to ...

SafetyZone.pl

RadioPatrol.PL - information agency: security, work of the police and services, roads, motorization, transport... Security training.

Listen to the RadioPatrol.PL

SafetyZone.pl on YouTubeSafetyZone.pl on TumblrRSS Feed

24 września 2018

Pełczyńska, drogowy horror Wrocławia


Drogowy horror przeżywają kierowcy próbujący pokonywać ulicę Pełczyńską we Wrocławiu. Z pozoru daleka od ideału, na północnych obrzeżach miasta, jest jednym z trzech połączeń drogowych z powiatem trzebnickim. Trasa 342 prowadzi tędy ze stolicy Dolnego Śląska, m.in. do Obornik Śląskich, ale i Brzegu Dolnego, gdzie znajduje się potężny zakład przemysłowy, jak i dalej, choćby do Wołowa. Niektórzy zmotoryzowani jeżdżą tędy także do Lubina i dalej na zachód kraju. Po jednym pasie, bez chodników, otoczone „starą” jednorodzinną zabudową, jeszcze kilka lat temu spełniała swoją rolę. Jednak od czasu zintensyfikowania robót przy budowie S5 na północ od Wrocławia, stała się idealnym wprost objazdem, z którego lokalni kierowcy korzystają w drodze do powiatów trzebnickiego i milickiego. Od około półtora roku trwają w rejonie osieli mieszkaniowych przylegających do Pełczyńskiej, Lipy Piotrowskiej, Widawy i Świniar, prace realizowane przy budowie sieci wodociągowej i kanalizacyjnej. Co chwilę wyłączane są kolejne prostopadłe do Pełczyńskiej ulice, a sama główna ulica w tym rejonie miasta, również jest miejscem uciążliwych robót. Ruch wahadłowy, ograniczenia prędkości, przekopy i maszyny drogowe, to codzienność tego miejsca. W tle robót budowlanych, dzieje się jednak i druga historia. Codziennie w tym punkcie Wrocławia stoją w korkach tysiące samochodów. Czas przejazdu zajmuje nawet do 1,5 godziny! Dochodzi tu do częstych awarii samochodów, kłótni kierowców z wykonawcami, pękają chłodnice i puszczają nerwy. Pikanterii sprawie dodaje fakt, że od wielu dni w miejscu robót nie ma policji, straży miejskiej, nie widać także innych służb miejskich, które nie tylko dopingowałyby prace, ale i poprzez moc decyzyjną mogłyby realnie przyspieszyć działania wykonawcy, na bieżąco reagując na powstające problemy. Po kilku listach oraz zweryfikowaniu sprawy w terenie, podjęliśmy się dowiedzenia, kto odpowiada za taki stan rzeczy. 31.08 redakcja RadioPatro.PL wystosowała pisma do kilku wrocławskich urzędów i instytucji, z opisaniem problemu zmotoryzowanych i pytaniami do odpowiedzialnych za ten stan rzeczy urzędników. Informacje uzyskane w ramach tej dziennikarskiej interwencji, będziemy publikować na bieżąco.

Tags: , , , , , , , , , , , , ,

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

More Stories From bezpieczeństwo

About redakcja