Go to ...

SafetyZone.pl

RadioPatrol.PL - information agency: security, work of the police and services, roads, motorization, transport... Security training.

Listen to the RadioPatrol.PL

SafetyZone.pl on YouTubeSafetyZone.pl on TumblrRSS Feed

10 grudnia 2018

Wrocław: korek gigant na Pełczyńskiej, bez zmian?


Pełczyńska będzie przejezdna od listopada br. Ulica Pełczyńska we Wrocławiu, stała się tematem już niejednego przekazu medialnego. To właśnie w tym mało znanym, większości zmotoryzowanym, miejscu, dochodzi codziennie już od wielu tygodni do „dantejskich scen”. Przegrzewające się i psujące samochody, wkoło „czarno” od wydechów silników stojących w kilometrowych zatorach, nerwy, kłótnie i w tle, trwające prace modernizacyjne przy instalacjach, jakie znajdują się pod nawierzchnią. To część miasta, która ma bardzo ważne komunikacyjne zadanie. Wąską, dziurawą ulicą, prowadzi droga do Obornik Śląskich, Brzegu Dolnego, a dla niektórych kierowców także był to skuteczny objazd krajowej 5. na Trzebnicę i dalej na Poznań. Przypomnijmy, to właśnie na 5. prowadzone są bardzo intensywne i niestety uciążliwe roboty, związane z budową drogi S5. Inni kierowcy jadą po Pełczyńskiej do Lubina, Polkowic i dalej na zachód Polski. Asfalt straszy dziurami, krzywiznami, a z powodu braku chodników ludzie chodzą po ulicy. Zapytaliśmy wrocławskie urzędy, o powody ciągłych remontów i utrudnień i dalsze perspektywy dla przepustowości ulicy Pełczyńskiej. Niestety część instytucji, jak np. Policja, w ogóle nie odpowiedziały na nasze pytania. Najpełniejszą odpowiedź otrzymaliśmy od p. Małgorzaty Szafran, z Urzędu Miejskiego we Wrocławiu. Jak się okazuje, projekt Organizacji Ruchu Zastępczego dla Pełczyńskiej, był opiniowany przez m in.: Zarząd Dróg i Utrzymania Miasta, Policję i zatwierdzony przez Wydział Inżynierii Miejskiej Urzędu Miejskiego. Projekt nie przewiduje objazdów, zmiany trasy podróży odbywają się na podstawie indywidualnych decyzji kierowców. Nie było możliwości prowadzenia robót przy utrzymaniu dwóch pasów ruchu z uwagi na dostępność pasa drogowego, stąd niezbędne było wprowadzenie ruchu wahadłowego. Rozwiązanie z ruchem wahadłowym jest rozwiązaniem kompromisowym tj. z jednej strony utrzymuje ruch dwukierunkowy przy zachowaniu możliwie wysokiej przepustowości na ul.  Pełczyńskiej, a z drugiej strony długość zajętego odcinka umożliwia prowadzenie robót wykonawcy. Przed zatwierdzeniem projektu na czas prowadzenia prac w ulicy Pełczyńskiej, opiniowana była koncepcja rozwiązań , która zawierała miedzy innymi pomiary ruchu w oparciu, o które zostały wyznaczone długości odcinków objętych ruchem wahadłowym. Z uwagi na poważne utrudnienia, niektóre wykopy prowadzone są metodą mieszaną – rozkopową oraz bezrozkopową (przeciski przez jezdnię). Przebudowa ul. Pełczyńskiej zostanie zakończona w listopadzie br. Prace wymagające zajęcia jednego pasa są zatem już na ukończeniu. Pozostał jeden etap, który realizowany będzie przez 2 tygodnie i roboty nawierzchniowe, które będą realizowane w weekendy. Tymczasem bieżące problemy związane z robotami na Pełczyńskiej, należy zgłaszać do inwestora – kierownika budowy z  ramienia wykonawcy firmy Skanska, pana Arkadiusza Struzika pod numerem telefonu 797019091, dyspozytorowi Zarządu Dróg i Utrzymania Miasta: zgloszenia@zdium.wroc.pl oraz do Działu Zarządzania Ruchem Urzędu Miejskiego Wrocławia, pod adres: kum@um.wroc.pl.:

Tags: , , , , , , , , , , , , ,

One Response “Wrocław: korek gigant na Pełczyńskiej, bez zmian?”

  1. Piotr Rewalski
    8 września 2016 at 16:03

    Skanska prowadzi roboty w tempie strajku włoskiego, a jakość robót też pozostawia wiele do życzenia, pobocza na ul. Tymiankowej po odtworzeniu nawierzchni jezdni są gorsze niż przed – albo błocko, albo tumany pyłu, dziury i tłuczeń niszczący obuwie – to jest Wrocław w XXI w. 🙁

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

More Stories From bezpieczeństwo

About redakcja